2011. június 6., hétfő

Sajtos-hagymás-szalámis muffin


Szerencsésnek mondhatom magam, mert a kislányom igen jó étkű. Sokat is eszik, és szinte bármit. Délutáni uzsira ötlöttem ki, hogy valami sós muffincsot sütök neki...igaz, eléggé ódzkodtam a gondolattól, hogy ez nem édes, mert ezidáig csak így ettem.
Link Ez a recept nagyon megtetszett, a "tűzkeresztség átesésére" pont ideális :)
Szokásom szerint itt-ott alakítottam rajta...és bátran kijelenthetem, hogy a muffin nem csak édesen jó ;)




Hozzávalók:
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 fej lilahagyma
  • 1 szál újhagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2 pohár (=2 dl) liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál olívaolaj (az eredeti recept szerint, nekem szerintem kevesebb volt benne, mert csak picit löttyintettem a serpenyőbe)
  • 1 pohár tej
  • bors
  • szalámi
  • majoranna
  • Provance-i fűszerkeverék
  • ketchup
  • reszelt sajt

Elkészítés:

  1. A hagymákat és a szalámit felaprítjuk, majd az olajon szép aranybarnára pirítjuk, közben fűszerezzük. A végén hozzányomunk egy kevéske ketchupot is, majd elzárjuk a gázt és félretesszük hűlni.
  2. A lisztet összekeverjük a sütőporral, a tejet pedig a tojásokkal.
  3. A lisztes keverékhez hozzágyurmákoljuk a hagymás keveréket, majd a tojásost is, és gyorsan átkeverjük.
  4. Előkészített muffinformákba töltjük, megszórjuk a tetejüket reszelt sajttal és beküldjük az előmelegített, kb 180 fokos sütőbe egészen tűpróbáig.
  5. Cakk-pakk 30 perc alatt le is zavarhatjuk az egész műveletet, és elégedetten hátradőlve egy csésze finom, meleg tea mellett elmajszolgathatjuk munkánk gyümölcsét :) Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Érdekes lehet így,szerintem nekem is ízlene(mert amúgy nem szeretem :-) )

    VálaszTörlés
  2. De jó, én is elkészítem tízóraira.

    VálaszTörlés
  3. Adél! Játékra fel! Kukkants be hozzám, villámjátékra hívlak, "Ki hogyan szeret fözni?" címmel!

    VálaszTörlés