2013. február 18., hétfő

Labneh


...azaz házi sajt, vagy joghurt-sajt. Görög, török területeken, valamint a Közel-Keleten elterjedt sajtféleség, amit előételként, reggelire, vagy édességként esznek.
A receptet egy nagyon kedves hölgytől kaptam a kedvenc receptes csoportomban. Itt is nagyon-nagyon szépen köszönöm neki :)
Kicsit időigényes az elkészítése (igaz nem sok teendőnk van vele), viszont higgyétek el, érdemes türelmesen kivárnunk azt a 3-4 napot, hiszen az igazi, házi, saját fűszerezésű krémsajtnál nem sok jobb dolog van a világon pl. reggelire :)

 

Hozzávalók:
  • joghurt* (nekem 3 kis doboz)
  • muszlin kendő/textilpelenka
  • bors
  • fűszerek és fűszernövények ízlés szerint

Elkészítés:
  1. A joghurtot kanalazzuk a kendő közepébe, majd kössük rá egy fakanálra. A batyunkat lógassuk bele egy mély tálba/fazékba úgy, hogy a csomag alja ne érjen a tál aljára. 
  2. 2 napra tegyük be a hűtőbe, amíg jól kicsepegi magát.
  3. 2 nap után bontsuk ki a csomagot, és a.) lám-lám, kész a házi mascarponénk, amit édességekhez, ill. egyéb kencékhez használhatunk, b.) keverjük át a krémet, hogy a keményebb és a lágyabb részek elkeveredjenek, sózzuk-borsozzuk, tetszés szerint fűszerezzük, és tegyük vissza újabb 2 napra a hűtőbe, hogy a maradék savó is kicsöpögjön.
  4.  Vegyük ki a kész sajtunkat a hűtőből és olajos kézzel formázzunk golyókat belőle, majd tegyük fűszeres olajba (nálam most rozmaring, rózsabors, koriander, szumák, de lehet még oregano, fokhagyma, snidling, vagy akár dió is). Fogyasztásig tároljuk hűtőben.
* Sima, olcsó joghurttal is működik, én most direkt azzal próbáltam. Ha jó minőségű görög joghurtot használunk, a 4 nap csepegtetés lerövidül(het) 3 napra.


5 megjegyzés:

  1. Az első képért nagyon odavagyok!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett! Most nálam is a rózsabors a befutó Szerintem rászánom azt a kis időt, és én is nekiállok csöpögtetni:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lehet! Igazán kipróbálnám én is!

    VálaszTörlés